PADDAP en MrWork hebben een technische integratie aangekondigd tussen hun respectievelijke platforms. Het gaat om een koppeling tussen PADDAP’s websiteframework ‘Talentwave Solution’ en MrWork’s software voor recruitment marketing automatisering. De samenwerking moet conversies verbeteren én het opvolgen van kandidaten nóg eenvoudiger maken.
Meer én betere conversies
MrWork is één van de grootste spelers binnen RMA (recruitment marketing automation) en helpt organisaties om passief- en actief talent te bereiken, talentpools op te bouwen en te onderhouden om meer sollicitaties te genereren. PADDAP richt zich daarentegen op het bouwen van slimme en converterende recruitmentsites die integreren met Applicant Tracking-systemen.
Volgens de bedrijven moet de integratie leiden tot meer conversies van websitebezoekers naar sollicitanten. Waar conventionele recruitmentsites gemiddeld 3% van de bezoekers converteren naar sollicitanten, claimt de nieuwe oplossing daar 5% bovenop te kunnen realiseren door alternatieve contactmogelijkheden zoals WhatsApp en downloadbare content.
Aantrekken én behouden
Met het Talentwave Solution framework creëert PADDAP een platform waarmee bedrijven hun (werkgevers)merk een podium geven dat het verdient en toptalent aangetrokken wordt. De integratie met slimme tools zoals die van MrWork zorgt ervoor dat zij maximale waarde uit hun bezoekers halen “Samen bouwen we een gepersonaliseerde journey voor de kandidaat”, aldus Martin de Ruiter, CCO van MrWork. “Van eerste kennismaking tot kwalitatieve en laagdrempelige instroom en contactmogelijkheden voor kandidaten”.
‘Win-win voor werkgever én kandidaatervaring’
Dankzij de integratie van data en tools krijgen werkgevers een compleet beeld van de kandidaatreis, website en -instroom, zo stellen de bedrijven. “De inzichten van MrWork zorgen voor een betere grip op het recruitmentproces, terwijl PADDAP’s expertise en technologie helpen om bezoekers te laten landen en navigeren op de carrière-website.”
“Het delen van data tussen onze systemen maakt het mogelijk om niet alleen te zien hoe kandidaten de organisatie binnenkomen, maar ook wat nodig is om te converteren naar de juiste job op het juiste moment”, aldus Thijs van den Berg, Co-Founder van PADDAP. “Het is een win-win voor zowel werkgever als de kandidaatervaring.”
Belangrijke stap voor de toekomst
Met deze samenwerking richten MrWork en PADDAP zich op het ondersteunen van werkgevers in het hele traject: van het aantrekken en converteren van talent tot de instroom binnen het ATS. “Werkgevers hebben niet alleen behoefte aan meer sollicitanten, maar ook aan intrinsiek gemotiveerde kandidaten die op zoek zijn naar een duurzame match tussen bedrijf en persoonlijke drijfveren”, zo stelt De Ruiter van MrWork. “Deze samenwerking is een belangrijke stap in de ontwikkeling van een complete én toekomstgerichte aanpak voor recruitment marketing.”